Etusivu‎ > ‎

Koulutettu pelastuskoira voi pelastaa ihmishengen

© Eeva Kaataja
Pelastuskoirat ohjaajineen ovat vuosittain mukana useissa kymmenissä kadonneiden henkilöiden etsinnöissä ympäri Suomea. Koirapartiot pyritään usein saattamaan matkaan etujoukossa, koska koira on tehokas apu kokeneen ohjaajan kumppanina. Koirapartio pystyy lyhyessä ajassa kattamaan laajoja alueita, joiden läpikäymiseen pelkästään ihmisvoimin menisi todella kauan. Samoin koira kykenee liikkumaan sellaisessakin maastossa, mikä ihmiselle on erittäin hankalakulkuista.

Suomen Pelastuskoiraliitto kouluttaa pelastuskoiria ja -ohjaajia käytettäväksi vapaaehtoisen pelastuspalvelun kautta viranomaisten apuna erilasissa etsintätehtävissä. Lisäksi pelastuskoiria koulutetaan sijoitettavaksi kuntien väestönsuojeluorganisaatioon poikkeusolojen varalle.

Mukaan tukemaan pelastuskoiratoimintaa

Monet tahot kokevat pelastuskoiratyön tärkeänä ja ovat mukana tukemassa Suomen Pelastuskoiraliiton toimintaa. Myös sinä voit tukea pelastuskoirien ja ohjaajien kouluttamista sekä toimintaa liittymällä Suomen Pelastuskoiraliiton kannatusjäseneksi.

Kannatusjäsenmaksut ovat:

Yritykset ja yhteisöt 35 euroa
Yksityishenkilöt 12 euroa

35 euron kannatusjäsenmaksun maksaneet saavat halutessaan nimensä sivuillemme.

Kannatusjäseneksi pääset täyttämällä Kannatusjäsen- ja lahjoituslomakkeen
ja maksamalla yllämainitun kannatusjäsenmaksun tilille:

OP FI44 5800 1320 2772 87
Maksun saaja: Suomen Pelastuskoiraliitto ry

Käytä
kannatusjäsen- ja lahjoituslomakketta, jos haluat tehdä lahjoituksen.

Lisätietoja spekl(at)pelastuskoiraliitto.fi

Toimintaamme ovat tukeneet: