Tervetuloa Pelastusalan naiset –seminaariin

lähettänyt Mika Soininen 29.1.2015 klo 1.39

Tervetuloa Pelastusalan naiset –seminaariin

Aika: Perjantai 6.3.2015 Klo 12-17
Paikka: Helsinki, Pasila, Ravintola Maku, kokouskabinetti, os. Ratamestarinkatu 11 KARTTA

Tervetuloa maaliskuussa ensimmäistä kertaa järjestettävään Pelastusalan naiset –seminaariin, jonka tarkoituksena on perustaa Suomeen oma pelastusalan naisverkosto.
Seminaarin ohjelmassa on tiedossa mm. katsaus naisten roolista pelastusalalla menneestä tähän päivään (Piia Vähäsalo), tietoa kansainvälisestä naisten toiminnasta (Mira Leinonen) sekä esimerkki Ruotsin naisverkostosta (Mona Hjortzberg). Lisäksi tiedossa on keskustelua verkoston perustamisesta ja mahdollisuus verkostoitumiseen alan muiden naistoimijoiden kanssa kuohuviinin äärellä.

Seminaari on suunnattu kaikille, joita aihe kiinnostaa, mutta erityisesti vapaaehtoisille tai työn puolesta pelastusalalla toimiville naisille. Tarkentunut ohjelma ilmestyy helmikuun alussa.
Pelastusalalla toimiville naisille perustettavan verkoston tarkoituksena on toimia kehittävänä ja vertaistukea tarjoavana tahona. Ajatus verkostoon on lähtenyt SPEKin Suomessa koordinoiman CTIF:n kansainvälisestä toiminnasta, jossa myös Suomi on mukana CTIF:n Pelastusalan naiskomiteassa. Viime vuonna
komiteastatuksen saanut yhteistyöverkosto on perustettu vuonna 2013 ja sen toiminnan kehittyminen on nostanut esille tarpeen kansallisesta pelastusalan naisten verkostosta Suomessa. Verkosto on tarkoitettu jokaiselle pelastusalalla joko vapaaehtoisena tai työn puolesta toimivalle naiselle.

Seminaarin hinta on 25 € / osallistuja.
Osallistumismaksu sisältää iltapäivän kahvi- ja kuohuviinitarjoilun.

Ilmoittautuminen oheisesta linkistä 20.2.2015 mennessä: https://koulutus.spek.fi/Default.aspx?tabid=70&id=3396

Lisätietoja liitteenä olevasta kutsusta sekä osoitteesta: http://www.spek.fi/Suomeksi/Ajankohtaista/Seminaarit/Pelastusalan-naiset--seminaari

Toivomme kaikkien aiheesta kiinnostuneiden vastaavan kyselyyn liittyen Pelastusalan naisverkoston toimintaan, vaikka ei osallistuisi seminaariin.

Kyselyyn

Lisätietoja:

Tiia Fredriksson, järjestöohjaaja/viestintäsuunnittelija, p. 040 777 9760, tiia.fredriksson@spek.fi
Johanna Kuittinen, koulutussihteeri, p. 0400 197 558, johanna.kuittinen@spek.fi
Suomen Pelastusalan Keskusjärjestö