SPeKL ajankohtaista 21.6.2017

lähettänyt Mika Soininen 21.6.2017 klo 1.15   [ 28.9.2017 klo 23.14 päivitetty ]

SPeKL ajankohtaista 21.6.2017

Sisällys

1.     Pelastuskoiraliitto  - Yhteinen koulutuspolku

2.     Koiraryhmänjohtajakoulutus

3.     Alueelliset pelastuskoiraleirit

4.     Taajamakurssi

5.     Pelastuskoirablogi

6.     SPeKL toimisto suljettu

1.       Pelastuskoiraliitto  - Yhteinen koulutuspolku

SPeKL:n puheenjohtaja ja sihteeri -päivillä tuli esiin toivetta yhteisen koulutuspolun luomisesta, koskien muun muassa koirakon kouluttautumista hälykoirakoksi ja henkilöiden kouluttautumista hälyryhmän jäseneksi.

Tähän liittyen pyydämme yhdistyksiä lähettämään omia kirjattuja toimintatapojanne, kriteereitä, ohjeita ym. koskien

-          yhdistyksen hälytystoimintaa, hälytyskäytäntöjä, hälytysharjoittelua

-          koiran kouluttamista hälykoiraksi

-          henkilön kouluttautumista hälyryhmän jäseneksi

-          yhdistyksen kriteerejä kouluttajille

-           yhdistysten "virallisten” treeniryhmien kokoontumistiheyttä

Voit lähettää aineistot spekl@pelastuskoiraliitto.fi ja elina.rautapaa@pelastuskoiraliitto.fi

Mikäli teillä ei ole kirjattua aineistoa, voitte myös kertoa toiminnastanne puhelimitse:

Mika Soininen 044 7681004

2.       Koiraryhmänjohtajakoulutus

SPeKL on tekemässä Koiraryhmänjohtajakoulutusta ja siihen liittyen haluaisimme haastatella ja ottaa suunnitteluun mukaan kokeneita ryhmänjohtajia. Mikäli haluat olla luomassa uutta koulutusta, voit ilmoittautua spekl@pelatuskoiraliitto.fi ja elisa.reunanen@pelastuskoiraliitto.fi

3.       Alueelliset pelastuskoiraleirit

Pelastuskoiraliitto on järjestämässä vuonna 2018 alueellisia pelastuskoiraleirejä, peko –alueittain. Leirejä järjestetään yksi/alue. Nyt haetaan leirien järjestäjiä koskien majoitusta ja harjoittelupaikkoja. Olemalla järjestäjänä voit myös vaikuttaa leirin järjestämisajankohtaan. Mikäli olette kiinnostuneita saamaan leirin oman yhdistyksenne alueelle, ilmoittaudu järjestäjäksi ja kysy lisätietoja: elina.rautapaa@pelastuskoiraliitto.fi ja spekl@pelastuskoiraliitto.fi

Peko-alueet:

Pohjois-Suomi:

OSE, OLPY, YLPE, OPEKO, KuPe, KAPEKO, POLAPE

Itä-Suomi:

ESEK, SAPEKO, KPK, KEK, KOE, MSPeKo, KesPek, HPKH

Länsi-Suomi:

VSPK, ÅRHK, LRPK, TSE, KarSeE, LASEK, FoSePeKo

Etelä-Suomi:

ESPY, LUP, UPK, VRG, PHPK, ITUPE, IHEK, RasPeko, MYPEKO, KeHä

4.       Taajamakurssi

Uudet taajamakurssi-kouluttajat ovat valmistuneet. Voit järjestää taajamakurssin yhdistyksessäsi tai alueenne yhdistykset voivat järjestää sen yhdessä. Liitolta voi hakea koulutuksen järjestämiseen avustusta.

Lisätietoa ja kouluttajat löytyvät täältä: http://www.pelastuskoiraliitto.fi/koulutukset/taajamakurssi

5.       Pelastuskoirablogi

Mikäli teillä on yhdistyksessä ideoita Pelastuskoirablogin jutuksi, laita ideasi tulemaan tanja.lupari@pelastuskoiraliitto.fi ja spekl@pelastuskoiraliitto.fi