Koiran käyttö etsinnässä-kurssi 26.-27.4.2014 Tampereella

lähettänyt Mika Soininen 12.12.2013 klo 5.41   [ 24.2.2014 klo 2.34 päivitetty ]

Koiran käyttö etsinnässä -kurssi järjestetään Tampereella 26. - 27.4.2014 (la klo 9.30 - 18 ja su klo 9 - 17).

- Kohderyhmänä on koiranohjaajat, joiden koirat ovat hälytysryhmän kynnyksellä.
- Puolet kurssiajasta ollaan sisällä pohtimassa asioita ja puolet ollaan maastossa koirien kanssa. Lauantaina kaikki koirat pääsevät harjoittelemaan. Sunnuntain isompaan harjoitukseen ryhmät valitsevat etukäteen keskuudestaan vain yhden koiran suorittamaan tehtävää. Muut koirat voi sinä päivänä jättää vaikka kotiin.
- Kurssille voi osallistua myös muita kuin kohderyhmässä mainittuja henkilöitä ja koiria, mutta koiran täytyy olla suorittanut ainakin peruskokeet, jotta se selviää kurssin harjoituksista. Myös ilman koiraa voi osallistua.
- Parhaiten kurssi toimii, kun osanottajia on 15 - 20 eri yhdistyksistä. Jos kurssi alkaa täyttyä, ryhdytään tekemään valintaa osanottajissa, joten kerro ilmoittautuessasi etsintä- ja hälytysryhmäkokemuksestasi.
- Majoitusta ei ole järjestetty.
- Tammikuussa selviää kurssin rahoitus, joten hintaa ei vielä ole. Tuskin hinta kuitenkaan tulee olemaan kynnyskysymys kenellekään.
- Kurssin johtajana toimii Vapepan valmiuskouluttaja Jaana Haarni. Ilmoittautumiset
jaana.haarni@gmail.com.