Harjoittelija aloittanut Pelastuskoiraliitossa 25.6.2012

lähettänyt Mika Soininen 28.6.2012 klo 3.37   [ 28.6.2012 klo 4.13 päivitetty ]

Suomen Pelastuskoiraliitossa toimii työharjoittelijana Annina Nieminen 25.6.2012 – 31.8.2012. Annina opiskelee yhteisöpedagogiksi Humanistisessa ammattikorkeakoulussa ja tekee nyt opintoihinsa liittyvää kehittämisprojektia SPeKL:ssa. Projektin aiheena on nuorisotoiminnan järjestäminen Länsi-Uudenmaan Pelastuskoirayhdistykselle. Tavoitteena on toteuttaa Kirkkonummella pelastuskoiratoiminnan nuorisokurssi ja sen myötä kehittää koko liiton toimintaa. Kurssin tarkoituksena on tutustuttaa ja innostaa nuoria pelastuskoiratoimintaan ja samalla kasvattaa uutta, vastuullista koiranomistajasukupolvea. Projektissa huomioidaan sosiaalisen vahvistamisen näkökulma eli käytännössä projekti pyrkii luomaan toimintaa, joka tukee ja edistää nuorten hyvinvointia sekä elämänhallintataitoja. Tämä projekti toimii edelläkävijänä, mutta malli nuorisotoiminnasta olisi tarkoitus levittää myös muihin pelastuskoiraliiton jäsenyhdistyksiin.