Pelastuskoiraliiton joukkue hopealle Palveluskoiraliiton joukkuekatselmuksessa

lähettänyt Mika Soininen 24.9.2013 klo 3.27   [ 24.9.2013 klo 3.32 päivitetty ]
Palveluskoiraliiton  joukkuekatselmus pidettiin 20.-22.9.2013 Tampereella
Järjestäjinä olivat Pirkanmaan pelastuskoirat ry

Pelastuskoiraliitto osalllistui katselmukseen joukkueella johon kuuluivat: Ryhmänjohtaja Jaana Haarni  sekä koirakot Gabi Tuomi ja apku Ardiente Caballero Eneas, Juha Löytöläinen ja lbu Helkyn Rae, Anu Kippola ja lbu Lindbiski Qn valo.
Joukkue sijoittui katselmuksen lopputuloksissa toiselle sijalle.

Katselmukseen osallistui seitsemän joukkuetta, tulokset ovat nähtävissä täältä: http://pirkanmaanpelastuskoirat.fi/index.php/2013-peko-joukkuekatselmus/tuloksia

Ryhmänjohtaja Jaana Haarni:
``Tapahtuma oli rankka, mutta antoisa. Rastit oli hyvin suunniteltu ja aikataulutus sekä muut järjestelyt olivat erittäin onnistuneita.
Joukkueessamme oli 8-vuotias konkarikoira Scifi, jonka hartioille voi laskea vaikeiden tehtävien taakat, sekä kaksi vasta 3-vuotiasta nuorukaista Valo ja Rae, jotka selvittivät omat osuutensa todella hienosti.
Vaikka joukkueen jäsenet tulivat kolmesta eri hälytysryhmästä, oli joukkueen yhteistyö ja yhteen hiileen puhaltaminen alusta alkaen tiivistä. Onnistuimme parhaiten suunnistuksessa, viranomaistestissä, hakurastilla ja esine-etsinnässä. Nämä rastit mittasivat myös mielestäni parhaiten normaaleissa etsinnöissä tarvittavia taitoja. Eivät muutkaan rastit huonosti menneet, joten menestyksemme perustui tasaisen hyvään osaamiseen.
Oli hienoa saada olla näin pätevän joukon ryhmänjohtajana. ``

Pelastuskoiraliitto ja SPeKL joukkue haluavat kiittää Palveluskoiraliittoa ja Pirkanmaan pelastuskoiria mahdollisuudesta osallistua  hienoon tapahtumaan.