Pelastuskoira-blogi aukeaa pian

lähettänyt Mika Soininen 12.10.2015 klo 4.39

Pelastuskoira-blogi aukeaa pian!

Blogiartikkelisarjan aiheet pureutuvat tiiviisti Pelastuskoiraliiton toimintaan, toiminnassa mukana oleviin ihmisiin ja sidosryhmiin sekä tietysti itse pelastuskoiriin. Artikkelien ytimessä on koiran ja ihmisen yhteinen harrastaminen tärkeän vapaaehtoistoiminnan parissa.

Blogiartikkelisarjan tuottamisesta vastaa toimittaja Tanja Lupari ja artikkelit ovat luettavissa Pelastuskoiraliiton sivuilla. Pääset seuraaman blogijulkaisuja myös Pelastuskoiraliiton facebook-sivujen kautta. Ensimmäiset artikkelit julkaistaan loppuvuodesta 2015.

Tanja Lupari on eläinaiheisiin erikoistunut vapaa toimittaja ja valokuvaaja Helsingistä. Pitkä yhteinen taival monen erilaisen koiran kanssa herätti Tanjassa palavan kiinnostuksen ymmärtää syvemmin koirien käyttäytymistä, kommunikointitapoja ja erityisesti vuorovaikutussuhdetta ihmiseen, ja nykyisin hän opiskelee aiheeseen liittyen Suomen Eläinkoulutuskeskuksessa. Tanjan eläinperheeseen kuuluu sekarotuinen Lemmy-poika, jonka kanssa hän omien sanojensa mukaan harrastaa “hyvänmielentokoilua” ja “nakkijäljestystä.” Laumaan on myös parhaillaan hakusessa toinen koira astetta vakavampaan jälki- ja hakuharrastukseen. Tanjan aiempiin töihin voit tutustua osoitteessa www.dogimedia.fi

Haluatko mukaan blogin toimitukseen?

Blogiartikkelisarja on ensimmäinen laatuaan Pelastuskoiraliiton historiassa. Kysymmekin nyt sinulta, arvoisa Pelastuskoiraliiton jäsen tai lajiharrastaja, mistä asioista tai teemoista haluaisit jatkossa lukea? Onko mielessä jokin hyvä artikkeli-idea tai koirakko, joka ansaitsisi tulla esitellyksi blogikirjoituksissa?

Etsimme myös vapaaehtoisia kirjoittajia mukaan blogin toimitukseen. Ei haittaa, vaikka et olisi tekstintuotannon ammattilainen, Tanja auttaa valmiiden juttujen toimituksessa. Tärkeintä on hyvä juttuidea ja tarina! Myös valokuvat eri harrastustilanteista ovat tervetulleita.

Ilmoittaudu mukaan kirjoittajaksi ja jaa ideasi ja toiveesi kanssamme sähköpostitse osoitteeseen tanja.lupari@pelastuskoiraliitto.fi