Nuorisokurssi pelastuskoiratoiminnasta

lähettänyt Mika Soininen 20.8.2012 klo 1.28   [ 26.9.2012 klo 3.52 päivitetty ]
Tänä syksynä Länsi-Uudenmaan Pelastuskoirayhdistys laajensi toimintaansa järjestämällä nuorille suunnatun kurssin pelastuskoiratoiminnasta.
Kurssi järjestettiin 1.9 - 23.9.2012

Kurssin tarkoituksena on tuoda pelastuskoiratoimintaa nuorten tietoisuuteen ja innostaa heitä mukaan yhdistyksen toimintaan. Kurssilla halutaan tarjota myös uudenlaista harrastustoimintaa kirkkonummelaisille nuorille. Kurssille voivat ilmoittautua kaikki 10 vuotta täyttäneet nuoret, koiran kanssa tai ilman.

Kurssilla tutustutaan kattavasti pelastuskoiratoimintaan oman tekemisen kautta, hyvässä hengessä. Kurssilla nuoret pääsevät harjoittelemaan pelastuskoirille tärkeitä taitoja omien koiriensa kanssa sekä seikkailemaan, suunnistamaan, harjoittelemaan ensiaputaitoja jne. Kurssi päättyy vauhdikkaaseen, yön yli kestävään leiriin. Vaikka nuorisokurssilla opitaankin paljon hyödyllisiä taitoja on siellä tarkoitus pitää hauskaa, tutustua uusiin ihmisiin ja saada mahtavia kokemuksia!
Lisätietoja: www.pelastuskoiratlup.net