Pelastuskoiraliitto ajankohtaista 28.1.2013

lähettänyt Mika Soininen 28.1.2014 klo 4.14   [ 28.1.2014 klo 4.20 päivitetty ]

Pelastuskoiraliitto ajankohtaista 28.1.2013

1. Koulutusavustuksia Pelastuskoiraliiton jäsenyhdistyksille vuonna 2014

Pelastuskoiraliiton jäsenyhdistysten on mahdollista hakea avustusta yhdistysten omiin alueellisiin tai yhteistyössä muiden SPeKL yhdistysten kanssa järjestettäviin koulutuksiin. Avustusta voi hakea pelastuskoiratoimintaa edistävään koulutukseen, kurssiin, leiriin, luentoon.

Alueelliset koulutusavustukset haetaan täältä:

Peko - kouluttajakoulutuksen avustusten hakeminen tapahtuu täältä:

2. Toimintakalenteri vuosille 2014-2018

Yhteisten tapahtumien järjestämisestä vuosille 2014 -2018 pyritään sopimaan hyvissä ajoin etukäteen. Mikäli yhdistyksesi on kiinnostunut yksin tai yhdessä toisen yhdistyksen kanssa järjestämään tapahtumaa, ilmoita siitä spekl@pelastuskoiraliitto.fi

Toimintakalenteri, johon on merkitty tähän mennessä varatut tapahtumat lähetetään löytyy täältä:

3. Ilmoitus päivämääriä 2014, Muistathan lähettää : )

- Yhdistyksien toiminta- ja resurssitilastot vuodelta 2013 pe 31.1.-14 mennessä. huom uusi lomake
Tilastokysely (yksi vastaaja/yhdistys):

- Yhdistyksiltä ensi vuoden kokeet pe 31.1.-14 mennessä. Lähettäkää tiedot spekl@pelastuskoiraliitto.fi
  - Yhdistyksien vuosikertomukset (v.2013) ja toimintasuunnitelmat (v.2014) pe 28.2.14 mennessä. Lähettäkää tiedot spekl@pelastuskoiraliitto.fi
  - SPeKL hälytyskoirakot listattuna liiton sivuille vuonna 2014

SPeKL hallituksen päätöksellä (14.12.2013) pelastuskoirakon käyttöönottotarkastuksen tullessa voimaan 1.1.2014 ja tarkastuksen hyväksytysti suorittaneiden koirakoiden tullessa jatkossa näkyviin liiton sivuille, listataan liiton sivuille kerran vuodessa kaikki hälytysryhmissä olevat koirakot. Listaus tehdään 31.1.-14 mennessä yhdistysten ilmoittamien tietojen mukaan.
VSS sijoitetuista koirakoista tehdään myös listaus hälytyskoirakoiden tapaan.
Listausta varten täytettävät exel-pohjat löytyvät tämän sähköpostin liitteistä.

Listat lähetetään pe 31.1.2014 mennessä spekl@pelastuskoiraliitto.fi

Muistattehan varmistaa henkilöiden hyväksynnän tietojen julkistamiseksi.

4. Internetsivujen kääntäminen ruotsiksi

SPeKL hakee kääntäjää internetsivujen ja koeohjeen päivitetyn version kääntämiseksi ruotsiksi. Työstä kiinnostuneet voivat ottaa yhteyttä spekl@pelastuskoiraliitto.fi

5. ``Lumesta etsivä koira`` kurssi Kuopiossa 21-23.3.2014

Kurssille hakeminen avattu , hakuaika 14.3 asti.

Kurssin kustannukset vielä tarkentumatta, Pelastuskoiraliitto tulee osallistumaan kurssin kustannuksiin.
Tällä hetkellä lumitilanne sellainen ettei kurssia pystyttäisi järjestämään. Kurssin mahdollisesta peruuntumisesta ilmoitetaan heti, kun saamme järjestäjiltä tiedon.
Kurssille voi hakea TÄÄLTÄ

SPeKL ja SPKL järjestävät yhdessä lumipelastamiskurssin Kuopiossa 21.-23.3.2014. Kouluttajina toimivat poliisikoiralaitokselta Jarmo Happo ja Lapin poliisilaitoksen vanhempi konstaapeli Vesa Hiltunen.
Osallistujamäärää koirien kanssa on alustavien suunnitelmien mukaan max 12(kaksi 6 hengen ryhmää), yhteensä kummastakin liitosta. Lisäksi mukaan mahtuisi ilman koiraa osallistuvia.
Lisätietoja kustannuksista lähetetään myöhemmin.

Info löydettävissä täältä: http://www.pelastuskoiraliitto.fi/home/ajankohtaista/lumestaetsivaekoirakurssikuopiossa21-2332014